دو سیاره جدید شبیه به زمین کشف شد

ستاره شناسان و پژوهشگران دو سیاره جدید در خارج از منظومه شمسی را کشف کرده‌اند که "قابل سکونت" هستند و شباهت زیادی به زمین دارند.

به گزارش یورونیوز، به کمک تلسکوپ فضایی کپلر، ستاره شناسان و پژوهشگران ناسا، آژانس فضایی آمریکا، دو سیاره جدید در خارج از منظومه شمسی کشف کردند که "قابل سکونت" هستند و شباهت زیادی به زمین دارند.

به گزارش یورونیوز این دو سیاره به نام "کپلر-۶۲ ای" و "کپلر-۶۲ اف"، در حدود چهل تا شصت درصد بزرگتر از زمین هستند و در اطراف یک ستاره با در کل پنج سیاره می‌چرخند.

توماس بارکلی، یکی از پژوهشگران ناسا به خبرنگاران گفت: مطالعات مربوط به سیارات قابل سکونت ادامه خواهند داشت و بنظر من آنچه واقعا هیجان انگیز است این است که این بحث ها دیگر تنها به نظریه های علمی و دانشگاهی مربوط نیست و ما اکنون در حال پیدا کردن سیاراتی هستیم که مناسب هستند و واقعا به ما اجازه می دهند که در مورد این مسائل جدید درک بهتری بدست بیاوریم و این بسیار هیجان انگیز است.

آیا به راستی حیات در این سیاره‌ها وجود دارد؟ دانشمندان هنوز اطلاع دقیقی ندارند اما با توجه به تعداد ستاره‌های موجود در جهان، احتمالا بسیاری از سیاره ها از قابلیت حیات برخوردارند.البته مشاهده موجودات بیگانه روی چنین سیاراتی کار ساده ای نیست. چرا که آنها ۱۲۰۰ سال نوری از ما فاصله دارند و بنابراین بیشتر اطلاعات دریافتی بر اساس محاسبات و دریافت نورهای ناشی از حرکات سیاره ها صورت می گیرد.

/ 2 نظر / 48 بازدید